Pozycjonowanie wizytówek w Google maps

Chirurgia stomatologiczna
2 września, 2020
Okna pasywne w budownictwie
15 września, 2020

Pozycjonowanie wizytówek w Google maps

Wizytówki dostępne w mapach Google są dobrym narzędziem wspierającym zaistnienie na rynku lokalnym. Dzięki mapom Google osiągamy dojście do namiarów firm z różnorodnych branży. Dzięki temu użytkownik może bez trudu znaleźć sprzedawcę ciekawych produktów i usług. Aby pokazać się na liście firm w danej okolicy należy uruchomić swoją wizytówkę w mapach Google. Pośród wszelkich dostępnych usług Google trzeba znaleźć opcję Google Moja Firma i postępując zgodnie z wskazówkami założyć profil. Każdy następny krok zbliża nas do przygotowania profesjonalnej wizytówki. Wystarczy wypisać swoje dane jak nazwa przedsiębiorstwa czy jej lokalizacja oraz dane kontaktowe, a następnie je zatwierdzić. Wypełniona o bazowe informacje wizytówka jest gotowa do korzystania. Warto jednak uzupełnić ją o dodatkowe informacje na które jest miejsce w kolejnych zakładkach. Końcowym krokiem jest weryfikacja, aby wizytówka została w pełni aktywna. Mając wizytówkę warto pomyśleć o pozycjonowaniu jej, aby stała się widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować własną wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google oddziałuje sporo różnych czynników. W głównej mierze duże znaczenie ma odległość od użytkownika. Chcąc znaleźć sklep albo usługi najczęściej kierujemy się tym, jak daleko znajduje się od miejsca pobytu, z uwagi na to wizytówka ma swoje zastosowanie szczególnie na rynku lokalnym. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej klienta, tym większa możliwość na lepszy wynik wyszukiwania. Obok tego istotna jest trafność oraz rozpoznawalność względem frazy kluczowej. Kiedy firma jest rozpoznawalna pod danym słowem kluczowym albo umieszczona na jej witrynie treść zgadza się z wyszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka pojawi się wysoko. Możliwości znajdujące się w usłudze Moja Firma dają sporo opcji, które mogą pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Uzupełnij informacje na temat firmy

Podstawowe informacje jak nazwa, telefon i adres  warto uzupełnić o kolejne tak samo potrzebne dane, które pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do zapytania użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki powinny być zgodne z danymi ze strony internetowej. Dodatkowo w nazwie wizytówki można wpisać nazwę firmy razem z ogólną frazą (np. nazwa firmy pozycjonowanie wizytówek Google). Oprócz tego warto dodać kategorie i podkategorie, które przybliżą użytkownikom oraz Google profil firmy, czyli jej zakres działań. Ważna jest również lokalizacja i obszary działania. W lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeśli jednak gwarantujemy usługi poza siedzibą (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy lepiej dołączyć obszar działania, czyli szerzej np. miasto lub województwo.

Uzyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Niezwykle wartościowe jest również uzyskanie atrybutów. Są to atrybuty związane z informacjami o firmie. Dla przykładu wskazują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu jest parking lub czy jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Niestety na atrybuty nie mamy bezpośredniego wpływu, dlatego że tworzone są one na bazie udzielonych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Same opinie klientów oddziałują na pozycjonowanie. Większość potencjalnych klientów nadal wierzy opiniom Google, z uwagi na to warto się o nie postarać i co istotne, lepiej na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom zyskujemy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Uzupełnij usługi, produkty, unikalny opis i zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to doskonałe miejsce, by wskazać najważniejsze informacje na temat firmy, stosując najlepiej dobrane słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pokazuje się w profilu firmy bez klikania w przycisk „więcej”, z tego powodu najlepiej skoncentrować się nad początkową częścią opisu. Co więcej dla lepszego rezultatu pozycjonowania wizytówki Google warto dodać swoje produkty i usługi. Wypełnienie wizytówki tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale także prawdopodobnie przyciągnie większą ilość potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje także wstawianie zdjęć i filmów. Multimedia opublikowane w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla użytkowników, ale także umożliwiają uzupełnienie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Częste wstawianie zdjęć korzystnie oddziałuje na pozycjonowanie.

Publikuj wpisy

Za pomocą wpisów w wizytówkach Google zaoferować klientom ciekawych treści, które mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej strony WWW albo wypróbowania usługi. Wpisy umożliwiają opublikowanie treści do 1500 znaków oraz przycisk, którym możemy przenosić do wybranej strony, np. podstrony z opisem usług albo innego miejsca. Taki wpis w wizytówce nie tylko będzie widoczny przez długi czas (w zależności od ustawień nawet na cały rok), może być elementem marketingu treści, gdzie będziemy oferować klientom trochę ciekawej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja będzie traktowana właściwie jak blogowe wpisy na stronie, dlatego warto zastanowić się nad zastosowaniem takich wpisów.

Pozyskiwanie linków

Linki przenoszące bezpośrednio do wizytówki są dość istotnym elementem, który wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. W tym celu warto rozejrzeć się za branżowymi lub lokalnymi forami, katalogami, blogami, portalami albo innymi źródłami, uznawanymi przez Google jako wartościowe, gdzie można zostawić odsyłacz. Obszerny profil linków wyśle Google sygnał, że warto pokazać wizytówkę na wyższej pozycji, dlatego że odsyłają do niej różne interesujące źródła. Linkowanie ma więc korzystny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.